Köttfärspaj

 
Pajdegen: 
3dl vetemjöl
125g smör
3msk kallt vatten
 
Arbeta ihop ingredienserna i en bunke eller matberedare. Låt vila i kylen i ca 30min.
Tryck sedan ut den i pajformen.
 
Fyllning:
ca 500g köttfärs gärna blandfärs men det går bra vilket som.
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 Burk chunky salsa Medium eller stark. dDn hitar du bland taco sakerna i affären.
1 köttbuljongtärning
1 röd paprika (detta brukar jag strunta i då jag inte gillar paprika så mycket)
salt och peppar.
 
Stek köttfärsen, i med lök som du hackat och pressa i vitlöken. smula över buljongtärningen och i med paprika. Låt steka tills färsen nästan är färdigstekt. Häll i Chunky salsa och låt små koka en stund.
Ner med köttfärsen i pajskalet och blanda ihop krämen som ska toppas med.
 
 
Krämen:
3dl turkisk yoghurt
2st ägg
 
Blanda ihop så det blir jämt och fint smeta sedan ut uppe på fyllningen.
Garnera med tomater gärna halva körsbärstomater. (hade inga hemma så min blev lite tråkig upptill men ändå god)
 
In i ugnen på 175grader i ca 30min.
 
 
 
 
 
Färdig för att avnjutas.
Servera gärna med en sallad och lite taco sås.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0