Julgodis Rocky Road

Det här behöver du:

  • 600 g mörk choklad 
  • 2 påsar dumle ca 240 gram (jag köpte dumle i lösviktsgodiset till bättre pris)
  • 2 nävar marshmallows (mini eller klippta i bitar)
  • 3 dl saltade jordnötter 
  • 1 dl skalade pistagenötter
  1. Smält chokladen på låg värme över vattenbad och låt den svalna något.
  2. Blanda samtliga ingredienser med den smälta chokladen.
  3. Häll ut blandningen så den blir ca 3cm tjock på en plåt med bakplåtspapper och låt stelna i kylen.
  4. När den har stelnat skär du upp den i lagom stora bitar med en vass kniv.
 Jag dekorerade min med mini marshmallows uppe på inna jag ställde in den i kylen.
 

 


 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0