Förlorad tid.

Nu har jag jobbat min "första vecka" eller snarare 4dagar imorgon är det låååångfredag och då har vi stängt som tur är, vi brukar ju alltid ha öppet alla helger annars men vissa så har vi stängt.
Fast de är klart, vi har öppet nu på lördag och det kan jag tycka är rätt dumt, det är ju påskafton men tydligen så finns det folk som vill handla då med så självklart har vi öppet hmmmm.

Men lilla jag har tur denna gång jag är nämligen ledig på lördag så jag får en långhelg vilket gör att det blir en lugn start för mig på jobbet, känner att det kan behövas.

Idag var Denwer hos mina föreldrar när jag och Ted jobbade och när jag kom för att hämta honom så ville han inte åka hem, han kröp fram till min pappa drog honom i byxbenet och ville komma upp till honom igen. *Det var så sött*
Men lite glad blev han allt över att se mig.


Jobbet: idag var det en väldig massa att göra jag var tvungen att plocka saker till annonsen, sen skriva skyltar till den fixa en extra inventering, fylla på slingor som bara flugit iväg nu när det börjar bli vår sen började jag fylla på all fincosmetik och helt plötsligt var dagen slut .

Mitt i allt så hade man en allt för lång lunch på 45min, vilket gör att hela dagen försvinner jag jobbar hellre än att vara på rast när jag väl är på jobbet plus att lunchen inte är betald viket är lite tråkigt men så är det väll på de flesta jobb.

Förut hade vi nämligen 30min rast när man jobbade 6 timmar men helt plötsligt från ingen stans så ska vi nu ha 45min istället vilket gör att jag förlorar 15min i pengar ca 3 dagar i veckan vilket inte känns så kul, räknar man ut vad det blir på ett år så blir det nog en del.

Blev lite nyfiken nu, ska nog försöka göra detta och se vad det kan bli......

Ne nu ska jag sova så jag orkar upp när Denwer vaknar, han är förkyld och är väldigt snuvig så han vaknar och bara skriker flera gånger på nätterna så min sömn är välbehövlig.

Natti natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0