Koka ägg....

Att koka ägg är ingen favorit, men jag var så hungrig förut så jag tänkte att jag skulle ta och koka  dom där äggen som är i kylen så att dom inte blir gamla.

Tyvärr så är jag jätte kass på att koka ägg, jag la i äggen och ställde klockan på 10min. Sen när klockan ringde och jag trodde att dom skulle vara klara så tog jag bort äggen från spisen och spolade kallt vatten på dom.

Sen skyndade jag mig och skalade ett ägg som såg väldigt fint ut *jag var nöjd* men det skulle jag inte få vara länge. För när jag bet i ägget så var det aldeless löst och otroligt äckligt.....yack. Men jag försökte såklart ändå att äta så mycket jag bara kunde av det där hemska ägget, resten gav jag till katterna som blev jätte glada.

Bör väll även berätta att jag engentligen inte tycker om ägg speciellt mycket men jag försöker att lära mig, har alltid gillat ägg vitan men ägg gulan är inget för mig.

För att göra dom andra äggen ätbara så hällde jag på vatten i grytan igen och kokade dom ytterligare lite till, och när jag åt mitt andra mer väl kokta ägg så var jag ganska så nöjd.

Ted sa att man ska ställa klockan när äggen börjat koka inte när du lägger i dom, ska tänka på detta nästa gång älskling :)


Misslyckat, men jag försökte i alla fall.
Bättre tur nästa gång :)

Kommentarer
Postat av: sanna

hehe.. ja det e bra om vattnet kokar upp först..du e söt du..sedan brukar jag ställa klockan på 12 min..blir bra tycker jag=)FLYTTA snart då!!! spännande..=) krams..

2009-01-21 @ 21:47:46
Postat av: shall

Okej, ska testa med 12 min jag med, tycker inte om löskokta ägg alls.



Ja nu närmar det sig allt, vi kanske får börja flytta in på lördag eller söndag reda. Om dom hinner städa färdig, men det vet man ju aldrig.

Han skulle ringa i så fall.

2009-01-21 @ 21:55:44
URL: http://shall.blogg.se/
Postat av: Emelie

haha skrattar gott! koka ägg,ja du kan ju vara avancerat! kan ju rekomendera en äggkokare.. eller lägg i dem när vattnet kokar och koka i 9 minuter! brukar bli bra hemma hos mig!!

2009-01-22 @ 14:53:09
Postat av: sanna

ja jag tycker 12!! hahaah men alla tycker vi olika=) tyvärr så fick jag inte ledigt på mån!!=( men börjar ni i helgen så blir det ju bra..kramelikram..

2009-01-22 @ 14:58:56
Postat av: shall

Ska iaf låta vattnet börja koka innan jag lägger i äggen nästa gång.



Det var ju synd att du inte fick ledigt, men dom kanske är klara på lördag eller söndag om vi har tur.

Då kan vi ju köra lite då:)

2009-01-22 @ 17:51:23
URL: http://shall.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag brukar lägga i äggen, fylla med vatten så att det precis täcker äggen, lägga i en sked (gör så att det inte kokar över) och sen när det börjat koka sätter jag klockan på ca 7 min. Det blir inte alls löskokt, för det gillar inte jag heller. Blir alldeles lagom! =)

Lycka till nästa gång!



PS. Dessutom får man ta bort äggulan och bara äta det gottaste - dvs vitan! Hihi..! =)

2009-01-24 @ 00:22:29
URL: http://baramittlillaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0