Sågar ved.....


I Fredas hjälpte vi mamma och pappa att såga och klyva massa ved, här tog jag en snabb liten fota paus.....snyggt att man ser armarna i mina solglasögon. *skrattar*


Här syns lite av själva processen vi bar sådana här stora träbitar för att sedan klyva dom till mindre bitar så dom passar i vedpannan, sen åkte dom upp på ett band och in i skjulet.

Det var väldigt varmt den här dagen och solen låg på och gassade hela tiden så jag och Denwer fick gå in och göra saft flaskor så vi hade något att släcka törsten med.

Alla var såklart tvungna att ha hörselskydd på sig och som tur var så hade vi Denwers liggandes i vagnen redan, den här gången var det inga problem alls han var jätte duktig och hade på sig hörselskydden helat iden.

Trotts allt oljud vi förde med både motorsåg och klyv så var Denwer jätte nära på att somna, han satt i sin vagn en bit bort från oss så han inte skulle få någonting på sig men till slut tröttnade han och blev ledsen så jag fick gå in och få honom att sova en stund.

Sen stack jag ut igen för att hjälpa grabbarna med veden medan mamma fick vara inne och fixa  med maten och passa Denwer när han sov.




Kommentarer
Postat av: Athena

gullig bebbe!

2009-05-05 @ 15:39:54
URL: http://athenaa.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej! Jag har en frågestund i min blogg om mitt modellande, kika gärna in och ställ en fråga som rör ämnet!:)

2009-05-05 @ 15:43:23
URL: http://abckarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0