Sämre hy under och efter graviditeten

Jag har alltid varit jätte nöjd med min hy, hade bara någon enstaka finne som tonåring vilket var jätte skönt. Min hy har alltid varit flawless, jätte slät och fin.

Men när jag blev gravid så började den förändras, jag fick fler finnar än jag någonsin fått förut och huden blev blankare.
Nu efter graviditeten så har det bra blivit värre, finnarna kommer och går och ett visst parti i ansiktet har även blivit jätte trorrt och bara flagar och irriterar.

Man blir så less, när man alltid varit bortskämd med bra hy tidigare.
Jag smörjer självklart in mig morgon och kväll och ibland någon gång mitt på dagen, utan att det blir direkt bättre.
Behöver åka och köpa en ny dag cream snart, en som är för riktigt torr hy så jag kan behandla det torra partiet ordentligt.

Självklart visste jag att huden skulle ändras både under och efter graviditeten, men jag hade nog hoppats på att jag med ett under skulle komma undan detta. Men NEJ NEJ det gjorde jag inte :(

Har väll inte riktigt haft varken tid eller ork att ta tag i problemet ordentligt än, men jag ska försöka få tid till det någon gång snart hoppas jag.....Kan behövas ett lycka till, har massor att göra nu.

Någon som har eller har haft liknande problem?

Kommentarer
Postat av: sanna

hehe ja du vet ju hur det ligger till med mig..så det e väl bara att lycka till!!=)kramar till dig..

2009-01-11 @ 12:57:35
Postat av: Anonym

Jag säger bara Pro Active!!! Tacka gud för denna klockrena produkt, finna bara att köpa genom tv-shop dock men den funkar klockrent, på alla hudtyper dessutom, helskumt jag vet, men det verkar fatta att jag är blank i pannan och torr på kinderna för den är riktigt bra!!! Kan varmt rekommendera den!

2009-01-12 @ 12:03:28
Postat av: shall

Ja tyvärr så vet jag ju hur det är för dig sanna....



Kan det inte bara gå över.....:)



ska försöka göra ett tappert försök någon månad när jag orkar och hinner.

2009-01-12 @ 13:17:00
Postat av: Linda

Det var Emnilias mamma linda som skrev inlägget om proactive!!

2009-01-12 @ 15:06:12
Postat av: shall

Ok då vet jag.



tack tack ska se om jag kanske köper den då.

2009-01-12 @ 18:02:37
Postat av: miahmariah

Jag fick jättestora besvär efter graviditeten. Fick äta tetralysal för att bli av med finnarna. Under graviditet hade jag bara enstaka finnar som ploppa upp emellanåt. Mitt råd är att söka till en hudläkare om det inte går över. Jag fick hjälp när det hade gått ca 5 månader och det inte vart bättre.

Fin blogg förresten.

Ha det gott

kramar miahmariah

2009-01-12 @ 18:56:03
URL: http://miahmariah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0