Hastbullar.

 
Lite fika till lill tjejens 2 årsdag.
 
 
Resept på Hastbullar som syns på fatet till höger på bilden.
 

5 dl mjöl

2 1/2 tsk bakpulver

1 dl socker

3/4 tsk malen kardemumma

1 tsk vaniljsocker

100 g smör

1 ägg

2 dl mjölk

Garnering: 1 ägg, pärlsocker  och eventuellt hackad sötmandel

Gör så här:

Blanda alla torra ingredienser i en bunke. Finfördela matfettet i mjölblandningen, tillsätt sen ägget och mjölken. Arbeta raskt ihop till en kladdig smet.

Klicka ut smeten, cirka 1 matsked, i vanliga pappersformar. Pensla med ägg och strö på pärlsocker. Grädda mitt i ugnen (225 grader) i cirka 10-12 minuter. Bullarna ska få en fin gyllenbrun färg. 

Enkelt och snabbt att göra.

 

 


Kommentarer
Postat av: Princess Diana

Hello!
Gillar du inte reklam, så ber jag om ursäkt.. Det är då bara att radera kommentaren! =)

Har en liten bloppis just nu där jag säljer lite kläder, smink, smycken och annat som jag vill bli av med.
Är du intresserad av att köpa billiga prylar?
Ta då en titt i bloppisen via Tradera : http://www.tradera.com/auktioner/SmurfiisH

Fortsatt trevlig helg! //Diana

2013-03-10 @ 03:04:32
URL: http://nattstad.se/DiiiNooo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0