Ribbs.

 
Såg att vi hade revben i frysen som vi nästan aldrig kommer till att laga så jag tog tag i detta och slängde upp dom fär tining.
 
La dom i en påse, använde mig av salt, grillkrydda och en vanlig grillolja för att få fin smak på köttet.
Se till att det kommer krydda på alla sidor av revbenen så alla får god smak.
Låt ligga några timmar.
 
Hade ugnen på 175 grader på över  och under värme. Värmde ca 30 min senvände jag på dom ca 30 min till på den sidan och sen såg jag att dom började bli färdiga ( släppa lite från benet) då vände jag på dem igen och tog på grill i ca 15 min.
 
Jag tror knepet är att låta det ta tid och inte har för hög värme.
 
Detta blev helt ortoligt gott så nu skar jag snart in i frysen och leta igen efter fler revben som ligger och skräpar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0