Våffeldagen imorgon....

Såg att det är våffeldagen imorgon......vad kul då ska vi allt försöka se till att göra våfflor eller om vi kanske tjuvstartar idag, Kände att jag blev jätte sugen nu. Men det är väll lite till att fuska om man gör våfflor idag eller.....????

Ja vi får väll se hur det blir, nu väntar jag på att Ted ska sluta jobbet så att vi kanske kan åka och handla lite mat och annat som vi kan behöva. Vill egentligen inte ut i det här vädret det har ju blivit kallt igen då är det inte lika roligt längre.

Men om vi ska äta våfflor så måste vi allt åka och handla, har inte allt hemma tyvärr.


Ser inte det här gott ut eller??????
Yamy yamy.....vill ha.

Här kommer ett recept på våfflor från recepten.se där du även kan hitta massa annat gott.

Av detta recept blir det ca 6 st våfflor vilket är alldeles för lite för mig, så jag dubblar alltid för att få fler.

Du behöver:

* 3 dl vetemjöl

 * 1 tsk bakpulver

* 4 dl mjölk

* 50 g margarin eller smör

* ½ dl vispgrädde

Tillbehör: * vispad grädde * socker * sylt * bär

Gör så här: Smält margarinet eller smöret och låt svalna. Blanda vetemjöl och bakpulver i en skål. Vispa ner mjölken, grädden och det smälta matfettet till en jämn smet.

Hetta upp ett våffeljärn. Innan man gräddar första våfflan så penslar man laggen med smält fett. Häll på smet och bred ut så att det täcker undre laggen och grädda våfflorna guldbruna.

Lägg våfflorna var för sig på ett galler när de är färdiga. Servera våfflorna nygräddade, gärna med grädde och färska bär eller sylt.

Lycka till med era våfflor =)

Kommentarer
Postat av: Susanne

Kikar in en sväng..våfflor de är mumma de:-)

Fin blogg du har!

Ha en trevlig (våffel) kväll.Kram/Susanne

2009-03-24 @ 17:06:57
URL: http://anglamamman.blogg.se/
Postat av: sanna

mmmm mums..=) säg till när du gör dem så kommer jag=) krams..

2009-03-24 @ 17:53:32
Postat av: Tindra

Har inget våffeljärn, det ger mig panik !

2009-03-24 @ 18:33:45
URL: http://tindraangel.blogg.se/
Postat av: shall

Hi hi hi........=)

2009-03-24 @ 22:29:12
URL: http://shall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0