Lax i ugn.



Underbar lax i ugn...så enkelt och så gott.

Tog ut 3 bitar fryst lax som jag la direkt i en ugnsäker form utan att tina dom.
På med mycket citronpeppar i med grädde så det täcker en del av fisken och sen i med ca 5 matskedar creme fraiche beroende på hur mycket sås du vill ha, annars ökar man allt så man får lagom med sås.
I med 1 tärning grönsaksbuljong och lite mer citronpeppar till såsen.

In i Ugnen ca 20-25 min i 200grader. Rör om såsen när fisken är klar.

Koka potatis till, jag brukar pressa min potatis och lägga i en klick smör om det blev för lite sås eller bara för att höja smaken.

Lycka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0