Julmässa på Hellekis säteri.



Fina Hellekis säteri. Här vill man bo, så himmla vackert

.



Det fanns en liten utställning på gamla droskor i ett utav stallen....fint.


Här sålde dom svagdricka och enbärs must som var super god.

Min mamma köpte 3 flaskor av den goda musten efter som hon visste att min lille bror gillade den så mycket. Lilleman skulle såklart också smaka.


Havtorns gården från Öland var där och sålde massa roliga ekologiska havtorns produkter.


Lilleman gillade att titta på när killen gjorde polkagrisar och det doftade jätte gott pepparmint.


Efter en lång dag var det änligen dax att fika lite....det blev smörgås med hårdost och brieost på och så klart en kaka. Han även med att dricka årets första julmust och det var riktigt gott känndes så naturligt att ta en julmust istället för dricka när man var på julmässa och de valet ångrar jag inte.




På vägen hem från mässan kännde jag att jag riktigt längtade efter att få gå på julbord förmodligen för att man fått lite julstämmning nu.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0