Cookie Douge Cake Balls.




Till detta behöver du:

  • 100g Smör
  • 1,5dl Florsocker
  • ca 2msk Kaffe
  • ca 3,5dl Vetemjöl
  • 2tsk Vaniljsocker
  • 100g vit choklad
  • 100g 40% choklad
Till garneringen behövs:
  • 200g mörk choklad
Vispa smör och florsocker mjukt med elvisp.
Häll i mjöl och vaniljsocker och vispa lite till.
Hacka båda choklad sorterna (har man inte vit choklad kan man ta ljus) ganska fint så att det inte är för stora klumpar, då går inte smeten ihop.
Häll i chokladen och blanda väl och forma sedan till runda bollar som sedan får vila i frysen i minst 2 timmar.
Mina låg till dagen där på och det gick jätte bra.

Smält 200g choklad (jag tog mörk blockchoklad) över vatten bad doppa de frysta bollarna i den.
Tänk på att man får vara snabb då chokladen stelnar snabbt när bollarna är frysta.


För att få fina bollar och mindre kladd så använde jag träspett som jag har när jag grillar på sommaren.
Stick i bollen en liten bit och sen är det bara i chokladen och doppa och ställa för att stelna till, jag använde mig av en termos som boll ställ.

När chokladen stelnat vred jag lite på bollen som lossnade jätte lätt.


Färdigt.

Orkar man inte hålla på och rulla bollar kan man blanda degen med vaniljglass och frysa...något jag inte provat än men det kommer jag nog snart göra.






Kommentarer
Postat av: Julia

Fyyy va GOTT!!!!! :D :D

2011-11-04 @ 21:46:01
URL: http://fashionjulia.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0