Rocky Roads eller guppiga vägar.....som jag säger ibland:)



Idag har vi gjort en till omgång med favoriten Rocky Road, för er som ännu inte testat så kommer här receptet.

  • 600g Choklad. Jag använder 400g mörk blockchoklad och 200g ljus för att få lite mildare smak. I receptet står det 600g 70% choklad men jag tycker det blir för starkt så.
  • 1dl Skalade Pistage nötter.
  • 3dl Saltade Jordnötter.
  • 2 nävar marshmallows. Jag brukar köpa stora och dela i mindre bitar.
  • ca 300g Dumle.
Börja med att skala pistage nötterna och ta av pappret från Dumlen och eventuellt dela Dumlen på mitten vilket jag gillar att göra och dela marshmallowsen.

Smält chokladen långsamt över vattenbad och ställ lite åt sidan så den inte är jätte varm när du häller den över alla ingredienser som du lagt i en stor skål.

Lägg ett bakplåtspapper på en plåt och häll upp allting, låt det stelna och skär sedan i lagom stora bitar.

Ät och njut.

Kommentarer
Postat av: SandraAngeliqa ❥

Hej!

Var gärna med och tävla om att bli veckans blogg! Vinnare dras 2 ggr i veckan! :)

http://sandraangeliqa.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html

2012-01-04 @ 22:22:19
URL: http://sandraangeliqa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0