Tipps om nagel vård


Nu när det börjar bli kallt så blir naglarna extra torra och flisar sig lättare. Då är det extra viktigt att ge dom fukt så dom håller sig fina.

Jag använder Depends Myrraolja.

 

Lägg en droppe på varje nagel som du sedan masserar in ordentligt i nageln och på nagelbanden.

Om du vill stimulera nageln till att växa så massera extra mycket på den lite ljusare halvmånen längst upp vid nagelbanden.



Sen droppar du lite nagelolja under nageln, ta hjälp av penseln och se till att det kommer olja under hela nagel.

För dig som har extra problem med naglarna bör göra detta gärna varje dag ett tag för att nageln ska bli bättre.

Annars brukar jag applicera oljan ca 1-2ggr i veckan. Bäst tycker jag är att massera in oljan på kvällen innan jag går och lägger mig, då har den tid att dra sig in i nageln ordentligt utan att man tex tvättar bort den.

Tänk på att oljan måste dra in ordentligt i nageln innan du tar på nagellack, annars är risken stor för att nagellacket inte sitter på lika bra.

Så här skriver Depend om sin olja:
Depends Myrraolja ger en intensiv vård till naglar som är torra, flisar sig, lätt spricker eller är mjuka. Berikad med mandelolja och E-vitamin. Återuppbygger och ger näring till nageln. Verkar fuktgivande, stärkande och gör så att nageln växer snabbare. Instruktion: Massera in oljan i nagel och nagelbanden. Kan användas dagligen vid behov.




Som ni ser på båda mina ringfinger naglar så har naglarna gått av, så jag valde att fila ner naglarna till en kortare längd så det inte skulle se lika dumt ut.

Har tyvärr slarvat jätte mycket med att applicera oljan då jag inte längre har samma tid och ork, men nu ska jag bättra mig.

Vill så gärna ha fina naglar igen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Jag funderar på att köpa myrraoljan, eller hela kitet "Miracle Kit" från Depend. Är det prisvärt, du som har provat myrraoljan? Fungerar det? Jag har naglar som väldigt lätt "skivar" och "flisar", de är bara allmänt torra.

Tacksam för svar på min blogg :)

2009-05-23 @ 14:53:04
URL: http://modebypalmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0