Så det kan gå när man åker rulltrappa med oknutna skor

Idag när vi var i Lidköping och handlade så hände det en rolig sak.

Vi hade precis ställt oss med barnvagn och allt i rulltrappan då jag såg att en killen framför oss hade fastnat med sitt skosnöre allra längst ner i rulltrappan.

Först fick han lite panik och fattade nog inte riktigt vad som hänt, han gjorde några lama försök för att komma loss utan att lyckas.

Vi kom närmre och närmre med barnvagnen och han hade fortfarande inte kommit loss. Nu bara han stod där och tittade utan att ens försöka göra något, och om killen inte kunde flytta på sig så skulle vi köra rakt in i honom med barnvagnen när vi kom ner.

Jag ropade till honom * Nu får du nog skynda dig att ta av dig skon så vi inte kör på dig* då fick killen helt plötsligt fart och slet av sig skon lagom så att vi inte krockade med honom. 
Sen fick personalen stoppa rulltrappan och hjälpa killen loss med sin sko. 

Lite roligt tyckte jag, tur att ingen skadades. Hade inte varit så kul att köra rakt in i honom med våran barnvagnen, men vi hade inte haft något annat val.

Ett riktigt gott skratt fick vi iaf ha ha ha ha........tänk på att knyta skorna ordentligt nästa gång du åker rulltrappa.

Passa dig för dom här hi hi.

Kommentarer
Postat av: anna

haha!

2008-12-11 @ 13:02:23
URL: http://aannab.blogg.se/
Postat av: Mikaela

hahaha stackarn.. jobbigt pinsamt det måste ha varit att vara den de måste stänga av rulltrappan för. :P

2008-12-11 @ 13:04:09
URL: http://lyxmys.blogg.se/
Postat av: Jossan

Haha, de har jag alltid velat testa att göra. Ungefär som det där att man alltid har (i alla fall jag) världens lust att öppna dörren på bilen när man åker på motorvägen, bara för att se vad som händer ;D

2008-12-11 @ 19:33:04
URL: http://lejoss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bildbloggar Affärsverksamhet bloggar Bloggtoppen.se
RSS 2.0